Pentru mine este un moment oportun să vorbesc despre carieră, pentru că sunt la un moment de cotitură: acceptarea unei poziţii de management în cadrul TotalSoft, o companie în plin proces de dezvoltare, care-şi propune dublarea cifrei de afaceri până în 2015. Această etapă mi-a permis să reflectez asupra modului în care evoluează o persoană şi care sunt elementele-cheie care contribuie la acest progres.
Mereu mi-a plăcut să învăţ lucruri noi. În şcoală, am studiat management şi comunicare. Deşi îmi este foarte greu să evaluez ponderea pe care au avut-o studiile în performanţa profesională, sunt absolut sigur că fără ele mi-ar fi fost mult mai greu. Chiar dacă informaţiile pe care le-am primit în facultate nu au fost întotdeauna cele mai noi sau practice, rolul lor a fost, în principal, de a forma un mod de gândire. Şi cred că toate studiile urmate (în România) au reuşit acest lucru.
Încredere în oameni
Primul job pe care l-am avut a fost de agent vânzări. Trebuia să vând aplicaţii de calculator dezvoltate în FoxPro şi Pascal. Acum, 15 ani mai târziu, provocarea a rămas aceeaşi, de a convinge oamenii că tehnologia îi poate ajuta în ceea ce întreprind, îi poate face mai eficienţi şi mai productivi.
Trecerea de la o poziţie de execuţie la una de conducere am făcut-o prin foarte multă muncă şi ...răbdare. Diferenţa între cele două este că, într-o poziţie de conducere, trebuie să poţi realiza lucruri în mod indirect, fără să ai un control asupra a tot ceea ce faci. Trebuie să ai încredere în oameni, să ai curaj şi să îţi asumi consecinţa propriilor acţiuni. Am învăţat acest simplu adevăr în diversele locuri de muncă pe care le-am avut, ca director de marketing la Brilliant Business, ca partner strategy manager în cadrul Microsoft România şi director of education & certification la Project Management Institute.
În plus, pentru un manage