Site-urile de reduceri au împânzit piaţa românească în ultimul an: clienţii câştigă produse şi servicii mai ieftine, iar firmele îşi vând mai bine marfa. Sursa: EVZ
S-ar părea că toată lumea câştigă în afacerea aceasta: clientul merge cu bani mai puţini în vacanţă sau la spa, comerciantul care oferă reducerile vinde mai mult şi câştigă clienţi noi, iar site-ul de reduceri îşi ia un comision din tranzacţie. Vorbim de o piaţă cu potenţial, însă imatură, concentrată în proporţie de 90% în Bucureşti, în care cumpărătorii unici de vouchere sunt de-abia în jurul a 250.000 de persoane, potrivit revistei "Capital".
Sunt peste 70 de astfel de site-uri, dintre care primele zece aduc 80% din tranzacţiile cu vouchere, spune Mihai Seceleanu, managing partner la Internet- Corp, compania de publishing care deţine site-ul Kuponiada. El estimează valoarea pieţei la aproximativ cinci milioane de euro, după nivelul veniturilor jucătorilor de pe piaţă, având în vedere comisioanele percepute din valoarea voucherelor.
Oferta medie este de 10 lei
În provincie, afacerile cu astfel de cupoane nu merg la fel de bine, din cauza costurilor de transport până la client, care de multe ori este similar cu cel al produsului achiziţionat. "Am avut o ofertă la sucuri naturale, la care preţul unui bax era de 26 de lei, dar transportul costa 18 lei până la cumpărător", spune Luciana Zamfirescu, managing partener la Top Deals.
Cele mai multe site-uri de profil se adresează unui public cu venituri mai mici, cu un preţ mediu de 10 lei pe ofertă.
Din decembrie 2010, pe piaţa reducerilor a intrat compania americană Groupon, numărul unu la nivel mondial pe piaţa reducerilor colective. "Am ţintit încă de la începutul anului un număr de 500.000 de subscriberi", spune Gabriel Udrescu, social media manager la Groupon.
Mulţi încearcă