"Staropramen este din Republica Cehă, iar berea din această ţară este foarte cunoscută în lume. Capitalizăm acest lucru", spune Alain Beyens, CEO al producătorului de bere StarBev, răspunzând la o întrebare a ZF legată de alegerea Staropramen pentru a deveni brandul fanion al grupului la nivel internaţional în detrimentul Bergenbier.
Atât StarBev, acţionarul producătorului Bergenbier, cât şi ceilalţi mari jucători internaţionali au păstrat brandurile româneşti doar pentru piaţa locală, iar exporturile, extrem de reduse, se fac în state în care se află comunităţi mari de români, cum sunt Spania şi Italia.
Niciunul nu şi-a anunţat intenţia să exporte vreun brand românesc la nivel internaţional. De cealaltă parte, numărul brandurilor internaţionale produse şi promovate local este în creştere, ultimul sosit în piaţă fiind Staropramen.
"În România brandul a fost lansat în urmă cu câteva săptămâni şi suntem optimişti privind evoluţia lui", a mai spus Beyens. Deja Staropramen se află în piaţă, cot la cot cu Bergenbier, iar campania prin care compania a lansat acest produs în România este extrem de agresivă.
Spre exemplu, Staropramen, brandul care a început să fie produs acum 140 de ani într-o berărie din Praga, a ajuns rapid până şi în satele româneşti. În frigiderele în care se comercializează Bergenbier, în satul vâlcean Păuşeşti-Măglaşi, spre exemplu, poate fi cumpărat şi Staropramen la un preţ de 2,79 lei doza, în timp ce la intrarea în "mini-marketul" din sat este atârnată şi o sticlă gonflabilă de circa un metru cu însemnele brandului ceh. Pe de altă parte, o doză de Bergenbier costă în jur de 2,5 lei.
Compania nu a făcut publice investiţiile în promovare, însă anterior, reprezentanţii Bergenbier au spus că acestea sunt sub cele ale brandului principal.
Potrivit unor informaţii anterioare ale reprezentanţilor Bergenbier, în România S