Când vine vorba de nume de baruri sau restaurante, moldovenii ar putea lua câte un Oscar pentru originalitate. Chişinăul abundă de denumiri ciudate, amuzante, dar neapărat cu lipici la clienți. Casa de comerţ „Nănășica" și-a făcut repede publicitate pe piaţa mărfurilor de la noi, datorită titlului care prinde la moldoveni.
„Totul pentru o gospodină bună", este sloganul magazinului „Nănăşica". Aici poţi găsi toate necesare pentru o nuntă adevărată sau pentru o „nevastă tânără". Plapume, lenjerie de pat, flori artificiale, cipici, ciorapi, veselă şi chiar produse pentru igienă, anunţă panoul de la intrare. „Noroc Volosatîi" este numele unui bistro din faţa Liceului „Gheorghe Asachi".
Deşi are dimensiunile unui chioşc de ţigări, micul pavilion este mereu luat cu asalt de grupuri de tineri. „De ani de zile Volosatîi este punctul nostru de reper. I-am creat chiar şi o pagină pe un site de socializare, unde aflăm cum s-au mai schimbat preţurile şi ce întâlniri se mai organizează acolo", povesteşte Alexandru Rusu, fost elev al liceului.
Click aici să vezi GALERIA FOTO!
Imaginaţia moldoveanului poate merge până la extreme. Unul dintre cele mai populare localuri din cartierul Poşta Veche este „La poarta Raiului", care, din întâmplare sau nu, este amplasat chiar lângă Cimitirul „Sfântul Lazăr". Aici, asortimentul este extrem de variat, de la produse igienice la diferite feluri de licori, bune de pomenit morţii. Din aceeaşi serie de nume mai fac parte barul „La Serioja"de la Râşcani sau restaurantul „La botul Calului" din sectorul Ciocana, unde se mănâncă bine, iar la comandarea unei băuturi alcoolice o primiţi gratuit pe a doua.
„E ŞI BE", VEDETĂ LA CIOCANA
La o aruncătură de băţ de „Botul Calului" trona până nu demult un alt local, cu un nume demn de Zmeura de Aur. „E şi Be" (de la verbele „ia şi bea"), îndemna chişinăuienii, pri