Avem multe lecții de învățat de la maghiari. Două dintre ele sunt usturătoare pentru că expun, prin comparație, incompetența și hoția din România. Ne arată cât de mult ne batem joc țara noastră și cât de primitivi suntem la multe capitole.
România, o țară cu resurse mult mai importante decât Ungaria, a rămas în ultimii ani mult în urma vecinilor. Prim-ministrul Emil Boc s-a împăunat săptămâna trecută inaugurând autostrada Murfatlar-Constanța. A tăiat panglica unui drum printr-un șantier, declarând evenimentul o reușită în domeniul infrastructurii. Faptul că autoritățile române au ajuns să inaugureze autostrăzi făcute pe jumătate este penibil în comparație cu situația din Ungaria.
Maghiarii au finalizat în luna aprilie planul național de construire a autostrăzilor. Ultima panglică tăiată de oficialii maghiari a fost cea de la autostrada care a ajuns la granița cu România: Szeged-Mako. Primarul din Szeged, nu șeful Guvernului maghiar, a anunțat finalizarea investiției și a organizat o mică sărbătoare a orașului. Lucrările au început în 2008, costul este de 200 de milioane de euro și 70 la sută din bani ai fost atrași de la UE. Numai 30 la sută din costuri au fost suportate de statul maghiar.
Ce a făcut România în acest timp ? Din 2004 ne moșmondim cu Autostrada Transilvania. Abia s-au finalizat două bucățele de autostradă care încep de pe câmp și duc pe câmp. În 2011, când ungurii pot spune că au rezolvat complet problema infrastructurii, Emil Boc taie panglica unei jumătăți de autostradă. Probabil că, dacă ar sta să se uite la televizor, pe posturi românești, primarul din Szeged ar râde cu lacrimi.
Dacă întrebi incompetenții care conduc România de 20 de ani cum am ajuns rușinea Europei și cum a putut Ungaria să ne dea lecții de infrastructură primești răspunsuri eloborate.
ROMÂNIA: Click pe pozele de mai sus pentru g