De câte ori nu aţi spus la nervi „gata, până aici, îmi dau demisia!". Când gândul acesta revine prea des şi vreţi deja să faceţi un prim-pas în acest sens, ar fi util să analizaţi în tihnă motivele care v-au determinat să luaţi această decizie. Ce vă deranjează cel mai tare?
Relaţiile cu colegii? Şeful? Activitatea pe care trebuie să o desfăşuraţi? Modul în care se comunică? Programul de lucru, stilul în care primiţi sarcinile? Lipsa de viziune? Uitaţi-vă apoi la dumneavoastră, la aşteptări şi comparaţi situaţia cu cea de la momentul angajării. O împrospătare a memoriei din perioada în care aţi ales compania, jobul, domeniul, este binevenită.
Cât timp a trecut de atunci? Ce aşteptaţi atunci când vă îndreptaţi către serviciu? Şi pentru ce o faceţi? V-aţi gândit ca s-ar putea ca o parte din nemulţumirile dumneavoastră transformate în frustrări să nu aibă legătură cu angajatorul? Cu atât mai mult, dacă vorbim de o multinaţională, vor fi greu de schimbat regulile de funcţionare după bunul dumneavoastră plac.
Un „mind shift" (schimbare a gândirii - n.r.) în plan personal după o reevaluare a motivaţiilor în plan profesional, vă poate readuce bună dispoziţia la serviciu. În completarea jobului care nu mai răspunde aşteptărilor dumneavoastră, puteţi să adăugaţi activităţi care să vă împlinească. Voluntariat, un job part-time într-o activitate secundară, studii sau programe de dezvoltare personală şi profesională, orice simţiţi că vă face plăcere şi vă reprezintă.
Poate nu e nevoie chiar să vă schimbaţi jobul, ci să vă schimbaţi dumneavoastră. Să lăsaţi pentru un timp în aşteptare nemulţumirile legate de celelalte persoane şi să vedeţi dacă vă mai place de dumneavoastră. Dacă nu cumva îndoiala de sine a dat naştere la judecăţi sau conflicte cu mediul exterior.
Ne place sau nu, poate că ar fi bine să acceptăm că nu numai an