Ministerul Finanţelor a explicat, pentru GdS, de ce nu se mai plăteşte momentan ajutorul de stat pentru Ford România. Dacă nu se ajunge la un consens, producătorul auto ar pierde 125,4 milioane de euro, atât cât ar mai trebui să primească de la statul român.
Statul a pus piciorul în prag în ceea ce priveşte ajutorul uriaş care trebuie achitat către Ford România. Ministerul Finanţelor Publice nu a mai plătit nici un ban anul acesta din fondurile publice în contul companiei Ford România, sub formă de ajutor de stat, deşi tranşa de plată ar fi trebuit alocată companiei până în luna aprilie a acestui an, conform unui articol apărut pe gds.ro.
Prima şi ultima tranşă din ajutorul promis celor de la Ford a fost plătită anul trecut, pentru investiţiile realizate de companie în anul 2009. Suma achitată de stat către Ford a fost, atunci, de 17,6 milioane de euro. Însă, pentru anul 2010, Ford nu a primit nici până acum tranşa de ajutor de stat, deşi termenul dat de lege pentru plata lui a expirat în aprilie 2011, potrivit OUG nr. 109/2008 privind ajutorul de stat care trebuie acordat Ford.
Finanţele invocă lipsa investiţiilor
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a făcut o serie de precizări, exclusiv pentru GdS, cu privire la motivele pentru care statul nu a mai plătit nici un ban către Ford de anul trecut şi până acum. În primul rând, statul consideră că Ford avea „obligaţia“ unor investiţii la Craiova: „Potrivit actului normativ mai sus menţionat (Anexa 1 la OUG nr. 109/2008), SC Ford România SA este obligată să realizeze investiţiile de la Craiova până în anul 2012 (...)“. În al doilea rând, MFP consideră că producătorul auto a întârziat mult realizarea investiţiilor. „Faţă de calendarul prezentat mai sus, SC Ford România SA a înregistrat întârzieri în realizarea investiţiilor, astfel încât faţă de cuantumul ajutorului de stat prevăzut a se aco