Valoarea sticlei poate reprezenta şi 50% din costurile amenajării unei faţade
În regiunea Europei Centrale şi de Est, Varşovia este cea mai mare piaţă
Clădirile de birouri din Bucureşti reprezintă o piaţă de peste 1 milion de metri pătraţi pentru piaţa de sticlă din România, potrivit producătorului de sticlă Saint Gobain Glass România. "În ultimii ani, dezvoltatorii de clădiri de birouri şi-au îndreptat tot mai mult atenţia spre extinderea suprafeţelor vitrate. Se doreşte crearea unui spaţiu de muncă luminos, agreabil din punct de vedere psihologic, iar datorită proprietăţilor speciale ale sticlei, ocupanţii clădirilor beneficiază de confort climatic pe tot parcusul anului", a declarat, într-un comunicat, remis ieri redacţiei, Cosmin Popescu, directorul de marketing al Saint-Gobain Glass România.
La nivel regional, cea mai mare suprafaţă vitrată a clădirilor de birouri, de peste 2 mil. metri pătraţi de sticlă, se regăseşte în Varşovia, oraş în care suprafaţa spaţiilor de birouri este aproape dublă faţă de cea din Capitală. Spaţiile de birouri din Bucureşti se ridică la aproximativ 1,8 mil. metri pătraţi, potrivit estimărilor Saint-Gobain Glass.
Potrivit datelor companiei, furnizate la solicitarea Curierului Naţional, de către companie, deşi preţul de metru pătrat de sticlă ca materie brută este de 20 de euro, preţul final plătit de dezvoltatori sau de cei care se ocupă cu faţadele clădirilor de birouri este influenţat de serviciile de procesare. Astfel este o piaţă greu de urmărit.
"Este greu de precizat valoarea sticlei furnizate pentru clădirile de birouri din Bucureşti, dar aceasta reprezintă aproximativ 30% din costul faţadei, care, în funcţie de proiect, poate depăşi chiar şi 50% din investiţia totală", a precizat Popescu. Sticla performantă utilizată la clădirile de birouri migrează către segmentul rezidenţial.
Sai