George Naghi, patronul producătorului de mezeluri Aldis Călăraşi, decedat duminică într-un accident nautic pe Dunăre, era cunoscut printre jucătorii din industria alimentară ca un om de afaceri discret, care evita să vorbească despre compania sa deşi se implica în mod direct în business.
"Eram amici, ne întâlneam la petreceri, era o gazdă minunată însă nu vorbeam niciodată despre afaceri. Mai discutam însă din când în când despre piaţă în general", spune Sorin Minea, patron al Angst, un business de 47,1 milioane de euro în industria mezelurilor.
La rândul său Marin Moraru, care controlează producătorul de mezeluri Marex Brăila cu afaceri de 82,3 milioane de euro anul trecut, spune că l-a cunoscut pe Naghi la întâlnirile de afaceri ale industriei.
"Era un tip discret în privinţa afacerilor lui, nu era foarte vocal, chiar modest. Ne cunoşteam de la şedinte, de la conferinţele dedicate industriei alimentare", povesteşte Moraru.
Mai apropiaţi de George Naghi au fost antreprenorii din Călăraşi de la care el lua materie primă sau cărora le acorda asistenţă.
"Am fost de mai multe ori la el în fabrică să vedem utilajele şi cum merge afacerea", spune Puiu Ilisei, membru al grupului de producători EuroAvi Călăraşi cu afaceri estimate la 30 de milioane de euro anul trecut.
Jucătorii din industria cărnii spun însă la unison că a Naghi început afacerile de la zero şi a reuşit în 20 de ani să ajungă unul dintre cei mari producători de mezeluri de pe piaţa locală.
A pornit de jos
Într-un din primele interviuri acordate Ziarului Financiar în urmă cu opt ani George Naghi spunea că este originar din Bistriţa şi că în trecut a lucrat în turism.
"A pornit de jos de la cuţitul de măcelarie. Ştiu că înainte de 1990 a lucrat aici în Călăraşi tot în domeniu, în industria cărnii", spune Gheorge Dume, director general al Avicola Că