După doi ani de la terminarea lucrării, staţiile sunt tăiate pentru a se adapta tramvaielor moderne. În august, când oraşul îşi va sărbători zilele, arădenii vor vedea pentru prima oară un tramvai Imperio în centru.
Anul trecut, nemţii care au făcut studiul de trafic din Arad au atras atenţia în legătură cu staţiile de tramvai din oraş. Specialiştii germani au ajuns la concluzia că suprafaţa dedicată pasagerilor este foarte mică, nu există refugiu, unele staţii sunt neluminate şi nu au afişate un orar şi o hartă a traseelor.
Întreaga lucrare a infrastructurii transportului public a costat circa 50 de milioane de euro, bani împrumutaţi de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, iar acum, din cauza viitorului tramvai Imperio care va circula pe şinele din oraş, suprafaţa staţiilor trebuie redusă şi mai mult.
„Noile staţii au fost gândite pentru tramvaie moderne, cu podea joasă. De aceea, acum trebuie făcute retuşuri la staţiile amplasate în Aradul Nou, iar cele existente deja în centrul oraşului şi în cartiere trebuie remodelate, adică se va tăia din lăţimea lor circa cinci centimetri”, a spus Petru Cuvinean, directorul tehnic al Companiei de Transport Public Arad (CTP). Conform acestuia, este vorba de peste 15 staţii începând cu cartierul Aurel Vlaicu şi continuând cu centrul oraşului.
Arădeni nemulţumiţi
Dispariţia vechilor staţii a stârnit nemulţumire încă de la început, însă municipalitatea a afirmat că aşa este proiectul şi că prin aceste schimbări se fluidizează traficul rutier din zona Podgoria. Din cinci staţii, la Podgoria au mai rămas doar trei. „Staţiile au fost amplasate după intersecţie. În acest fel, mijloacele de transport nu mai pierd timp în staţii şi la semafoare”, a spus Corina Drăghici, purtător de cuvânt al Primăriei Arad.
Oamenii spun că nu înţeleg de ce în locul staţiilor vechi s-a lăsat atât