„Europe is younger in Bucharest“(n.r.„ „Europa este mai tânără în București““) este fraza care rezumă poziţionarea turistică a Bucureştiului propusă de consultantul contractat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT) pentru realizarea planului de marketing turistic pentru municipiul Bucureşti 2011-2015.
Consultanți francezi au prezentat, ieri, o analiză a situaţiei actuale a turismului din capitală, tendinţe de evoluţie a turismului urban în alte ţări europene şi componenta strategică a Planului de marketing turistic al municipiului Bucureşti.
Conform acesteia, dezvoltarea turistică a Bucureştiului trebuie centrată pe turismul de business şi pe turismul de tip city-break (care înglobează şi alte produse turistice precum turismul cultural sau turismul generat de evenimente).
Specialiştii de la „Detente Consultants“ mai susţin că promovarea Capitalei trebuie abordată şi din perspectiva viitorului oraşului, nu doar din cea a trecutului. În opinia lor, Bucureştiul trebuie să se recomande ca un oraş dinamic, în plină dezvoltare, diferit de alte capitale, care propune din ce în ce mai multe evenimente culturale, artistice şi sportive. Fraza care sintetizează această poziţionare, propusă de consultant şi agreată de participanţii la dezbaterea de astăzi „Europe is younger in Bucharest“.
Principalele categorii de public stabilite pentru Bucureşti ca destinaţie turistică sunt: oamenii de afaceri, tinerii, city-breakers, grupurile de seniori şi publicurile tematice (cum sunt, de exemplu, consumatorii de turism medical sau de întreţinere). Aceste categorii se încadrează în tiparul turistului-explorator, dispus să experimenteze şi să descopere destinaţii noi.
Consultantul a recomandat mai multe axe de dezvoltare a turismului în Bucureşti, una dintre acestea fiind crearea unui oficiu de turism al municipiului Bucureşti, dar la su