În această perioadă a anului, hotelurile, pensiunile şi vilele din judeţ sunt pline de turiştii care îşi petrec vacanţa în Bihor. Acest lucru nu înseamnă că unităţile oferă servicii de calitate. Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au descoperit mai multe nereguli în locaţiile de cazare.
La sfârşitul lunii iulie, timp de o săptămână, comisarii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) au verificat respectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la unităţile de cazare turistică, atât în mediu urban cât şi în mediul rural şi în staţiuni agroturistice.
Nereguli de 45.000 de lei
După cum informează Traian Bejan, comisar-şef al CJPC, în cadrul acţiunii au fost verificate şapte hoteluri, trei vile şi 12 pensiuni, toate finf cu abateri. „Lipseau însemnele cu categoria de clasificare şi trusele de prim ajutor, nu era afişată lista cu serviciile şi tarifele practicate şi nici placheta Telecons. Totodată, nu se asigurau serviciile suplimentare pentru turişti sau era disponibil un număr insuficient faţă de cel prevazut în legislaţie, în funcţie de clasificarea unităţii. La alte unităţi lipseau periile de haine şi încălţăminte, trusa pentru cusut, nu erau suficiente pahare in functie de numarul de persoane şi nu existau covoraşe antialunecare la baie", spune Bejan.
În timpul controlului au fost verificaţi 22 operatori economici cu activitate de cazare turistică 11 dintre acestia desfăşurand şi activitate de alimentaţie publică, la toţi constatându-se abateri. Au fost încheiate 22 procese verbale de constatare a contravenţiei prin care au fost aplicate sanctiuni contravenţionale în valoare totală de 45.000 lei.