Măsurile draconice anti-poluare i-au forţat pe producători să găsească soluţii pentru scăderea amprentei poluante în cazul modelelor mari şi puternice echipate cu motoare cu ardere internă.
Spre deosebire de alţi constructori – mai ales asiatici – producătorii germani de automobile nu s-au grăbit să inunde piaţa cu modele cu propulsie altenativă, mai puţin poluante prin definiţie. Fără a neglija total acest trend – vezi seria de maşini electrice testate intensiv în ultima vreme – nemţii s-au concentrat pe optimizarea soluţiilor clasice – motorul cu ardere internă şi transmisiile ataşate acestuia. Cu rezultate salutare.
Cel mai recent exemplu este SUV-ul compact Volkswagen Tiguan, pe care l-am testat zilele trecute în versiunea cu tracţiune integrală, motor 2.0 TDI şi transmisie automată DSG cu 7+1 trepte. Până de curând, un DSG cu şapte viteze putea fi alocat numai motoarelor cu cilindree mai mică de 2.0 litri (din cauza limitării date de cuplul maxim pe care il putea gestiona). Tiguanul primeşte noul DSG cu 7+1 rapoarte, care face faţă "provocărilor" mai serioase impuse de cuplum maxim de 320 Nm, cu beneficii certe nu doar în ceea ce priveşte confortul acustic (la viteze de croazieră, motorul funcţionează la un regim inferior de turaţie).
Potrivit datelor oficiale, noul Tiguan 2.0 TDI 4Motion cu DSG 7+1 consumă, în medie, 6,3 l/100 km şi emite 167 de grame CO2 pe kilometru – valori cu adevărat remarcabile, dacă avem în vedere masa SUV-ului – 1,7 tone – şi performanţele – ex: 10,2 secunde pentru 0-100 km/h. Tiguanul testat, care avea 45 de kilometri la bord, a oferit un consum minim de 6,6 l/100 km (la drum lung, Bucureşti-Braşov) şi unul maxim de 12,9 l/100 km (în Capitală, cu DSG-ul în modul "Sport").
X1, un SUV cu consum de hibrid
Un SUV (compact) care contrazice tot ceea ce se ştia (şi detesta), când venea vorba de latura ecologică a acet