Vânzările Henkel în trimestrul doi 2011 au crescut până la 3,953 milioane euro, un avans de 1,6 procente comparativ cu perioada similară a anului 2010, se arată într-un comunicat al companiei Henkel AG & Co.
Divizia "Detergenţi & Produse pentru îngrijirea locuinţei" a raportat o creştere de 3,7%, cea de 'Cosmetice şi produse de toaletă' o creştere de 5,4%, iar divizia "Adezivi-Tehnologii" a depăşit rezultatele din perioada similară de anul 2010 cu o creştere de 8,9%.
În primele şase luni din anul fiscal 2011, Henkel şi-a sporit vânzările faţă de perioada similară din 2010 cu 5,1%, până la 7,776 milioane euro. Această evoluţie pozitivă a fost determinată în primul rând de performanţele diviziilor Cosmetice şi Adezivi Tehnologii, precizează compania. Profitul operaţional (EBIT) a crescut cu 14,7%, de la 843 milioane euro la 967 milioane euro.
În regiunea Europa de Vest vânzările au crescut cu 2,4%, până la 1,425 milioane euro, în timp ce vânzările în regiunea Europa de Est au crescut cu 7,3% până la 729 milioane euro. Rezultatele din regiunea Africa/Orientul Mijlociu au fost influenţate de contextul politic extrem de dificil, vânzările regiunii totalizând 231 milioane euro în semestrul I 2011, comparativ cu 236 milioane euro în perioada de comparaţie.
Vânzările generate în regiunea America de Nord au scăzut cu 5,2% până la 676 milioane euro, resimţindu-se puternic impactul cursului valutar. Regiunea America Latină a raportat creşteri de 5% până la 272 milioane euro. Regiunea Asia-Pacific a raportat creşteri ale vânzărilor de 4,8% până la valoarea de 587 milioane euro.
SURSA: Agerpres