Pe fondul interesului crescut al tinerilor pentru haine de marcă noi la prețuri mici, second-handurile din Satu Mare se reprofilează pe achiziția de vestimentație din Occident, în special din outlet-urile austriecilor.
Patronii magazinelor second-hand renunță la chilipirurile cumpărate cu sacul și se reprofilează pe clienții mai tineri, care cumpără mai mult și mai des decât vârstnicii. „Merg periodic în Austria pentru a cumpăra marfă, în special în perioada lichidărilor de stoc și mai ales la magazinele de tip «outlet». Eu prefer Viena, știu că oamenii cu bani din Satu Mare merg acolo la solduri. Prețurile sunt mici, iar dacă iau cantități mai mari am niște reduceri și elimin intermediarii, care cumpără la kilogram și revând în țară, pe internet sau în depozite“, explică Emanual Smecicaș, de 24 de ani, patronul unui magazin cu haine de import situat pe strada Vasile Lucaciu, în zona centrală a orașului.
Afacere bună
Tânărul spune că a făcut o investiție inițială de 5.000 de euro pentru a-și deschide magazinul și apreciază că, deși în primele șase luni, afacerea n-a fost extrem de profitabilă, lucrurile se vor schimba. „Sunt încă nou pe piață, iar profitul trebuie reinvestit în primul an. Afacerea ar merge mult mai bine dacă mi-aș permite drumuri mai dese în Occident și dacă aș avea mai mulți bani de investit. Dar n-au intrat zilele-n sac“, a declarat Smecicaș.
Janos Bute, patronul unui lanț de magazine second-hand, cu magazine în Satu Mare și Bistrița, afirmă că afacerea îi merge ca pe roate, dar a refuzat să ofere detalii. „Eu aduc haine din Anglia, le cumpăr direct, le vând în magazinele mele. Atât vă spun. Am avut probleme în Bistrița, după ce un ziar a scris că de ce lasă primăria să se deschidă magazine de genul ăsta în centru și m-au mutat“, a afirmat Bute.
„Crema“, calitatea cea mai bună
Marile depozite