Că unităţile sanitare se confruntă cu reale probleme de personal nu mai e nici o noutate. Numai în ultimii doi - trei ani, de la Serviciul de Ambulanţă Braşov au plecat 12 medici, doar de la staţia centrală. Ordonanţa „1 la 7”, adică ai voie să angajezi un om pe un post vacant la şapte plecaţi face şi mai dificilă situaţia. O soluţie ar fi angajarea pe post temporar vacant, însă prea puţini sunt cei care se încumetă să lucreze „temporar” pe un loc care nu seamănă deloc cu o sinecură bugetară.
Bine dotată, dar prea puţini oameni
Serviciul de Ambulanţă este bine dotat şi, dacă e să ne luăm după promisiunea Ministerului Sănătăţii, unitatea urmează să mai primească nişte autosanitare. Problema e cu oamenii, pentru că, în prezent, sutele de solicitări sunt rezolvate de o mână de oameni. Directorul Ambulanţei Braşov, Mioara Văitiş, spune că, din organigramă îi lipsesc 65 de persoane: medici, asistenţi, ambulanţieri. Problemele mari sunt la medici.
„În staţia din municipiu sunt 8 medici, din 20 câţi au fost în urmă cu doi ani. Ei lucrează 12 ore cu 24. La celelalte opt substaţii din judeţ ar trebui să existe câte doi medici angajaţi. Însă doar la Făgăraş avem un singur medic”, spune Mioara Văitiş.
La asistenţi, Serviciul de Ambulanţă stă „binişor”. „Oricum, asistenţi pot să angajez doar dacă am ambulanţier, altfel nu am cum să trimit asistentul la solicitări, fără să existe cineva care să conducă maşina. Şi ambulanţierii pleacă, însă nu pe capete şi, de regulă, ei pleacă la pensie”, mai spune Mioara Văitiş.
Dacă nu ajung în
străinătate, se angajează în clinicile private
Directorul SAJ mai spune că şi dacă sunt scoase la concurs posturi pentru personalul medical, situaţia nu se schimbă cu mult. În primul rând, nu sunt mulţi care vor să se angajeze pe un astfel de post, unde sunt zile în care se lucrează la foc con