Legăturile sociale la serviciu nu rămân fără efecte asupra sănătăţii. Cu cât există mai multă armonie, mai mult optimism, o concurenţă loială şi bune intenţii, cu atât sarcinile de serviciu ni se par mai uşoare, le îndeplinim mai bine, şi cu mai mult spor, nu simţim acut "povara" lor, iar oboseala se poate transforma uşor în satisfacţie pentru ceea ce am reuşit să realizăm în timpul zilei de lucru. Nu sunt vorbe mari, ci, probabil, cei care au parte de un asemenea mediu de lucru ar putea confirma aceste concluzii ce au reieşit dintr-un studiu realizat pe o perioadă de 20 de ani de către cercetătorii israelieni de la Universitatea din Tel Aviv. În atenţia lor s-au aflat 820 de subiecţi cu vârste cuprinse între 25 şi 65 de ani, care au avut un program de lucru de 8,8 ore pe zi în medie. Subiecţii au provenit dintr-o varietate de domenii profesionale, inclusiv din domeniile medical, tehnic, financiar sau din mediul muncitoresc. De asemenea, s-au analizat mulţi factori de influenţă, de la originea socială a subiecţilor până la comportamente şi factori de risc psihologic, cum ar fi fumatul, obezitatea sau depresia. Nu în ultimul rând, în cadrul studiului s-a avut în vedere şi relaţia salariaţilor cu superiorii lor.
"Ne petrecem cea mai mare parte a activităţilor noastre la serviciu şi nu ne mai rămâne prea mult timp pentru a ne întâlni cu prietenii în zilele libere de la sfârşitul săptămânii. Locul de muncă ar trebui să fie un loc unde oamenii să beneficieze de suportul emoţional necesar", afirmă coordonatorul studiului, doctorul Sharon Toker, de la Departamentul de Comportament Organizaţional al Graduate School of Business, din cadrul Universităţii Tel Aviv. "Locul de muncă trebuie să fie un loc unde oamenii trebuie să beneficieze de suport emoţional", a fost concluzia lui Toker, care a constatat că majoritatea participanţilor la