Premierul Emil Boc a vizitat ieri şantierul autostrăzii Arad-Timişoara. Potrivit constructorilor, lucrarea este finalizată în proporţie de 74,8 la sută, iar de ieri a început să se toarne şi ultimul strat de asfalt, cel de uzură. Asfaltul este turnat cu un utilaj de mare capacitate care acoperă două benzi în acelaşi timp.
Chiar dacă au început mai greu şi au dat impresia că nu vor termina prea curând autostrada, constructorii s-au mobilizat şi au reuşit să ajungă la un stadiu fizic al lucrării de aproape 75 la sută. Reprezentanţii concernului care construieşte autostrada promit că în 15 decembrie drumul va fi circulabil, cu marcajele trasate şi cu parapeţii montaţi, urmând ca anul viitor să se realizeze toate finisajele.
Peste doi kilometri de asfalt pe zi
De ieri a început şi turnarea ultimului strat de asfalt, cel de uzură. Lucrarea se realizează cu un utilaj de mare capacitate. „Cu o maşină normală, se toarnă cam 25-30 de metri pe zi. Aceasta are o capacitate foarte mare. Poate să toarne până la 4-5 tone de asfalt pe zi, ceea ce înseamnă aproximativ 2,5 kilometri”, a explicat şeful de asfaltare de pe autostradă, Vasile Şeitan. Utilajul acoperă dintr-o dată un sens de mers, 12,5 metri, având avantajul că nu rămâne nicio diferenţă între benzi, fiind compact fiecare sens de circulaţie. Potrivit lui Şeitan, maşina de asfaltare toarnă un strat de 5 centimetri, iar după ce trec cilindri, stratul de asfalt rămâne de patru centimetri. Utilajul este manevrat de un mecanic, doi reglori şi patru muncitori necalificaţi.