Piața locală a serviciilor de înfrumusețare are toate șansele să revină anul acesta la valoarea de dinainte de criză, când românii amatori de retușuri estetice au generat venituri de 40 de milioane de euro clinicilor de profil.
După boomul înregistrat în perioada 2006-2008, când a crescut de aproape șapte ori, de la șase milioane de euro la 40 de milioane de euro, piața serviciilor de înfrumusețare a înregistrat o scădere de aproape 25%. Acum, proprietarii celor mai mari clinici private se așteaptă ca piața să revină la o valoare similară celei din 2008. Ei își pun speranțele în strategiile care i-au menținut pe linia de plutire: scăderea tarifelor și diversificarea clientelei.
Potrivit chirurgului estetician Mihaela Leventer, dacă în anii 2000 doar fetele între 18 și 30 de ani apelau la serviciile de înfrumusețare, mai ales pentru implanturi de silicoane, în ultimii ani, și persoanele de peste 50 de ani sau cele de sex masculin au devenit amatoare de retușuri.
O clientelă mai redusă, dar care începe să crească, este formată din persoanele din străinătate sau chiar din românii care sunt plecați în afară, dar care vin în România pentru că tarifele sunt cu 30% mai mici decât cele din Europa de Vest. Spre exemplu, în timp ce aici prețul mediu pentru un implant cu silicon este de 2.000 de euro, la clinicile din Paris, prețul mediu este de 3.500 de euro. „Oricât ar fi crescut piața în România, față de cea din Franța era cam 15% în 2008, anul nostru cel mai profitabil“, spune Cristian Nițescu, medic la clinica Lasermed din București. Potrivit acestuia, o clinică în care se realizează doar intervenții estetice poate să fie în top numai dacă are pacienți străini sau dacă reușește să atragă masiv clienti prin reclamă și inovație tehnologică.
Bucureștiul este „Mecca“ frumuseții la bisturiu
Cele mai multe clinici private se regăsesc în Capitală