Americanii de la General Motors au în plan o repoziționare pe piață a modelelor Opel astfel încât să concureze direct brandul Volkswagen. Chevrolet va fi gama „entry” a concernului american în Europa.
Joel Ewanick, șeful diviziei de marketing a General Motors (GM) a anunțat, în cadrul unei prezentări susținute aseară la Detroit, că mărcile grupului trebuie să își creeze identități distincte astfel încât să fie eliminat riscul canibalizării. Cele două branduri de volum ale GM în Europa, Opel și Chevrolet, sunt și ele parte a acestei repoziționări pe piață.
Conform oficialului GM, citat de ANE, Opel va trebui să urce în gamă mizând pe imaginea de brand german și pe istoria companiei astfel încât să poată „fura” din clienții mărcii Volkswagen. În schimb, Chevrolet va fi poziționat sub nivelul Opel pentru a atrage clienții cu venituri mai reduse. „Opel, grație istoriei sale și apartenenței la industria auto din Germania va fi o opțiune viabilă pentru clienții care își doresc o mașină germană și ne va oferi posibilitatea de a concura cu Volkswagen chiar pe teritoriul dominat de această marcă”, a declarat Ewanick referindu-se în special la piața celui mai puternic stat european.
Pe de altă parte, Dan Akerson, CEO-ul GM, prezent și el la conferință, a menționat că „am pierdut cotă de piață în toți cei cinci ani care ne-au dus foarte aproape de faliment chiar în Germania, deci trebuie să revitalizăm marca Opel. Am făcut același lucru cu Buick în America de Nord. Trebuie să majorăm cota de piață a Opel cu doar câteva puncte procentuale și cred că putem face asta”. În primele șase luni ale acestui an vânzările cumulate ale Opel și Vauxhall au crescut cu două procente până la 549.125 de unități, în timp ce Chevrolet a pierdut un procent. Conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), marca Opel (împreună cu Vauxhall) deține în ace