Hypermarket-urile Carrefour, Kaufland şi Real sunt magazinele care au primit cele mai multe reclamaţii de la consumatori în legătură cu produsele cumpărate, a declarat, ieri, Constantin Cerbulescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
În primele şase luni ale anului au fost înregistrate 1.033 de reclamaţii vizând produsele achiziţionate din supermarketuri şi hipermarketuri, potrivit reprezentantului ANPC, citat de Mediafax. Cerbulescu a precizat că dintre reclamaţiile depuse, 51 la sută au fost întemeiate, 34 la sută fiind soluţionate amiabil.
Pe primul loc în topul acestor reclamaţii se află Carrefour, cu 151 de sesizări, urmat de Kaufland - cu 143, Real - cu 122, Praktiker - cu 63, Dedeman - 58, Auchan - 57 şi Rewe - cu 53.
Potrivit preşedintelui ANPC, Rewe a primit cele mai multe amenzi, în valoare de 690.000 de lei, urmat de Real, cu 182.000 de lei, Carrefour - 143.000 de lei, Artima - 117.100 de lei, Kaufland - 106.000 lei şi Mega Image, cu 100.000 de lei. Cerbulescu a precizat că în aceste magazine se comercializau produse la promoţie, cum ar fi pachete de 8 bucăţi plus două gratis, la care preţul produsului achiziţionat separat, la bucată, era mai mic decât reieşea cel din promoţie.
O altă neregulă pe care au sesizat-o reprezentanţii ANPC se referă la prezentarea produselor sub o altă denumire decât cea dată de producător, inducând în eroare consumatorii asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor.
Potrivit ANPC, în primul semestru al anului, în urma abaterilor constatate la comercializarea produselor în astfel de magazine au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în 641 de cazuri. Amenzile pentru abaterile constatate în perioada menţionată au fost de 2,4 milioane de lei. Abaterile au vizat siguranţa consumatorului, cum ar fi, de exemplu, lipsa avertismentelor (electrocutare) pe undiţe