Ministerul Transporturilor le va prezenta chinezilor, în vizita oficială care începe astăzi, mai multe proiecte de infrastructură ce trebuie construite în regim de parteneriat public – privat. Între acestea, se găsesc atât variante ocolitoare cât şi autostrăzi.
Ministerul va încerca astfel să obţină finanţare pentru centura de sud şi cea de nord a Bucureştiului, în lungime totală de 101 kilometri, valoarea investiţiei ridicăndu-se la suma de 1 miliard 800 de milioane de euro.
Mai departe, delegaţia română va prezenta şi proiectul autostrăzii Sibiu – Piteşti, parte a Coridorului IV Paneuropean în lungime de 116 kilometri, cu o valoare estimată de 3 miliarde de euro, dar şi pe cel al autostrăzii Ploieşti – Buzău – Focşani în lungime de 133 kilometri cu o valoare estimată de 580 de milioane de euro.
Un alt proiect important este şi cel al Autostrăzii Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni în lungime de 307 km şi cu o valoare de aproape 7 miliarde de euro.
Alături de proiectele de infrastructură rutieră, Ministerul Transporturilor va mai prezenta şi un proiect naval: amenajarea râurilor Argeş şi Dâmboviţa pentru navigaţie, cu o valoare estimată de 2,5 miliarde de euro. (Iulia Barbu)
Citeşte şi: Boc visează la proiecte public-private
Ministerul Transporturilor le va prezenta chinezilor, în vizita oficială care începe astăzi, mai multe proiecte de infrastructură ce trebuie construite în regim de parteneriat public – privat. Între acestea, se găsesc atât variante ocolitoare cât şi autostrăzi.
Ministerul va încerca astfel să obţină finanţare pentru centura de sud şi cea de nord a Bucureştiului, în lungime totală de 101 kilometri, valoarea investiţiei ridicăndu-se la suma de 1 miliard 800 de milioane de euro.
Mai departe, delegaţia română va prezenta şi proiectul autostrăzii Sibiu – Piteşti, parte a C