Companiile care şi-au lansat propriile tablete PC şi ar vrea să fie considerate rivale ale iPad-ului Apple au mai multe şanse pe pieţele europene decât pe cea din SUA, însă cu condiţia de a tăia rapid preţurile pentru a profita de oportunitatea care există acum pe piaţă, potrivit unui studiu lansat de compania de analiză Forrester.
Prezenţa redusă în retailul european a Apple - doar 52 de magazine faţă de 238 în SUA - le oferă şanse companiilor ca Samsung, Acer sau Blackberry şi altora asemenea lor. Dacă în prezent tabletele scoase pe piaţă de rivalii Apple au încă o problemă pentru că nu pot fi la fel de ieftine ca iPad-ul, în scurt timp companiile din China şi Taiwan vor ieşi pe piaţă cu gadgeturi şi mai ieftine, conform Forrester. "Există o oportunitate pe piaţă pentru challengerii Apple iPad, dar competiţia este foarte fragmentată. Competiţia cu Apple va necesita o abordare diferită faţă de ceea ce am văzut până acum", a declarat analistul Sarah Rotman Epps, autorul raportului Forrester, scrie Reuters.
În acest moment Apple controlează autoritar piaţa de tablete, la un an şi jumătate de la lansarea iPad. Apple a vândut aproape 30 de milioane de iPad-uri, al căror preţ porneşte de la aproximativ 500 de dolari pe piaţa americană.
Forrester se aşteaptă ca Apple să vândă 80% din tabletele din America şi 70% din tabletele din Europa. Vânzările globale de tablete vor atinge 48 de milioane de unităţi în acest an, o jumătate dintre ele urmând să fie vândute în SUA, iar 30% în Europa.
Care ar fi cheia pentru producătorii mai mici de tablete în faţa unui competitor redutabil ca Apple. Conţinutul local, o reţea bună de retail şi preţuri mai mici sunt esenţiale pentru a câştiga în faţa Appple, spune Epps. "Un competitor al Apple trebuie să aibă conţinutul potrivit, preţul potrivit şi o strategie bună de vânzări. Până acum nimeni nu le are pe toate tr