Petrom, cea mai mare companie românească, a raportat din nou rezultate financiare în creştere, deşi contextul de piaţă a fost caracterizat prin reducerea cererii de carburanţi.
Scumpirile au anulat însă picajul consumului, aşa că afacerile Petrom au crescut cu 23% în primul semestru, iar profitul companiei cu 14%.
Potrivit rezultatelor financiare înregistrate în primele şase luni, Petrom a raportat vânzări de 10,2 miliarde de lei (2,44 miliarde de euro), în creştere cu 23% faţă de perioada similară a anului trecut, iar profitul net în această perioadă a urcat cu 14%, până la 1,7 miliarde de lei (417,2 milioane de euro).
Câştigul net al companiei ar fi putut fi şi mai mare, dar pierderea financiară de 283 de milioane de lei (67,7 milioane de euro) a afectat negativ rezultatul final.
"Rezultatele înregistrate au fost bune, fiind favorizate în principal de evoluţia preţului ţiţeiului şi de managementul costurilor, dar compania a fost influenţată negativ de rezultatul instrumentelelor de acoperire a riscurilor şi de marjele scăzute din partea de rafinare", a explicat Mariana Gheorghe, directorul general executiv (CEO) al Petrom.
Astfel, potrivit datelor Petrom, în primul semestru al anului preţul petrolului a înregistrat o creştere de circa 42% comparativ cu 2010, în timp ce evoluţia cotaţiilor internaţionale la produsele petroliere a consemnat un avans de aproximativ 26%.
"La pompă acest impact s-a simţit în lei printr-o creştere de 10-11% în primul semestru al anului", a adăugat CEO-ul Petrom.
Profitul din adâncuri
Analizând rezultatele companiei pe cele trei divizii pe care activează, explorare şi producţie, rafinare şi marketing, gaze şi energie, acestea confirmă faptul că principalul centru de profit al companiei îl reprezintă în continuare activitatea de exploatare a hidrocarburilor.
"Pentru prima dată