Slaba finanţare a sistemului feroviar din ultimii 20 de ani a transformat cele două poduri noi peste Dunăre, Borcea şi Cernavodă, într-o ameninţare pentru călătorii pe calea ferată. Sursa: ARHIVA EVZ
1 /.
Podurile dunărene noi Borcea şi Cernavodă au fost construite pentru cale dublă, având viaductele de acces independente pentru cale ferată şi şosea, iar podurile principale susţin atât calea ferată, cât şi drumul naţional cu cele două sensuri de circulaţie, prin sistemul de console laterale, potrivit CFR SA.
Primele probleme importante au apărut în 1992, la şase ani după ce au fost date în funcţiune, potrivit CFR SA, compania care are în administrare infrastructura feroviară.
”Un rol foarte important în apariţia şi dezvoltarea procentului mare de defecte, conform concluziilor expertizei întocmită de expert tehnic atestat, l-a constituit modelul de prindere a căii pe tolele viaductelor şi imposibilitatea menţinerii unor parametrii corespunzători ai stării căii”, au precizat reprezentanții CFR SA.
Un raport intrat în posesia "Evenimentului zilei" arată că cele două poduri prezintă 311 fisuri, dintre care doar trei au fost stopate, 1.220 de nituri şi alte elemente de structură slăbite, iar 313.615 de metri pătraţi sunt restanţi la revopsire. Inginerii avertizează că nerezolvarea acestor probleme duce la o degradare continuă a podurilor, un accident feroviar nefiind exclus.
"Vopsirea este şi ea o operaţie de întreţinere care are scopul de a ţine departe rugina de poduri. Acolo unde rugina pătrunde apar fisuri, iar în timp aceste probleme se vor extinde", ne-au declarat surse din Ministerul Transporturilor.
Lipsă de fonduri
Existenţa acestor probleme a fost pusă de compania feroviară pe seama lipsei de fonduri. "Podurile dunărene au nevoie cât mai urgent de reparaţii capitale pentru asigurarea parametrilor de siguranţă ş