O ştiţi pe Barbara Blade. Este o aşa-zisă supereroină, un fel de Lara Croft cu pălărie de Indiana Jones şi cu nume de vînător de vampiri, din reclamele TV pentru Lady Speed Stick. În spotul care promovează varianta „Waterproof“ a produsului, apriga doamnă vrea să pună mîna pe nu ştiu ce comoară a piraţilor şi se luptă cu nişte indivizi fioroşi, pe o corabie. La un moment dat, unul dintre ei aruncă apa dintr-o găleată înspre ea şi – curios, pentru că ştim că apa e o armă redutabilă – eroina nu păţeşte nimic. Vocea din off ne spune: „Nimic n-o opreşte, nici măcar apa“. Wow! – îţi vine să exclami cu admiraţie – teribila Barbara Blade face faţă fără nici o problemă acelui ingredient malefic care pe noi, muritorii de rînd, ne chinuie zilnic sub duş!...
DE ACELASI AUTOR Premiile acestei rubrici pentru 2012 Actorul şi televiziunea Cine pleacă, cine rămîne Ordonanţa pe furiş Sărmanii publicitari! Să trebuiască să-şi îmbine elucubraţiile creative cu cerinţa de a prezenta proprietăţile produsului promovat – grea treabă! (Spotul care promovează varianta pentru bărbaţi, Mennen Speed Stick Waterproof, este, măcar, mai puţin aberant; singurul lucru care te lasă interzis acolo e că, după ce i-a salvat unei femei căţelul din mare, eroul se întreţine cu ea pe plajă stînd cu axila deasupra nasului nefericitei – oare acesta să fie preţul pe care trebuie să-l plătească pentru că i-a fost salvat animalul de companie?)
Gafe şi umor involuntar au nu numai reclamele realizate în străinătate, ci, desigur, şi cele făcute la noi. Se pare că publicitarii – de oriunde din lumea aceasta – conştientizează în mod acut pericolul pe care-l presupune o banală stropire cu apă. (Să facă ei parte din specia celebrei vrăjitoare pe care a răpus-o Dorothy din Kansas?) Într-un spot Actimel, neînfricatul campion de box Leonard Doroftei este pus să facă faţă unei adevărate provocări. Vine pli