Baojun 630 este o berlină compactă, după tipicul consacrat de modelul de referinţă produs de Dacia: portbagaj încăpător, dotări spartane şi preţ accesibil – echivalentul a 6.850 de euro.
1 /.
General Motors (GM), împreună cu doi parteneri locali, a lansat, luni, în China, autoturismul low-cost Baojun 630, un fel de Logan mai mare, dezvoltat pe o platformă tehnică de ultimă generaţie – folosită, între altele, de modele precum Opel Astra sau Chevrolet Cruze.
Baojun este o marcă nou apărută, "inventată" special pentru piaţa auto chineză – cea mai mare din lume în acest moment –, iar 630 este primul model oferit de aceasta.
Berlina Baojun 630 este produsă de SGMW (un joint venture între GM China, Shanghai Automotive Industry Corporation Group şi Wuling Motors), într-o fabrică din Liuzhou cu o capacitate de producţie iniţială de 100.000 de unităţi pe an.
Metode specifice
După reţeta de succes pusă la punct, deceniul trecut, de Dacia Logan, Baojun 630 vizează atragerea unor clienţi cu buget redus, care n-au mai deţinut, până în prezent, o maşină nouă.
Exact ca şi Loganul, 630-ul chinezesc are un preţ minim situat cu mult sub pragul de 10.000 de euro. Doar că, spre deosebire de "etalonul de la Piteşti", Baojun-ul nu "sare" peste această limită. Cele trei versiuni disponibile în momentul lansării costă între 62.800 şi 73.800 de yuani (circa 6.850 – 8.000 de euro, la cursul zilei).
În mod surprinzător, General Motors a oferit cu maximă concizie date tehnice despre noul model. În ceea ce priveşte dimensiunile, a fost evidenţiată capacitatea (deloc extraordinară a) portbagajului – 450 de litri – şi mărimea (generoasă a) ampatamentului: 2,64 metri.
Ceva mai multe detalii despre motorizare: sub capotă se află un "benzinar" Euro 4 de 1.5 litri, care dezvoltă 109 c