- Social - nr. 843 / 11 August, 2011 In baza unor sesizari primite la redactie, am verificat cele semnalate la fata locului. Intr-adevar, am constatat ca pe Bulevardul 1 Decembrie 1918, in zona intersectiei acestuia cu Moldovei si Pandurilor, prin evacuarea parterului de la "Favorit”, a luat fiinta, de data recenta, un magazin alimentar, care nu poate trece neobservat. El atrage atentia atat prin denumirea sa intr-o limba straina, "Merkur”, dar mai ales prin reclama stufoasa si ofensiva, aproape exclusiv in limba maghiara, dand senzatia ca ne-am afla pe un teritoriu imaginar si nici intr-un caz romanesc. Chiar daca am accepta ca este vorba de o politica de globalizare, si in aceste cazuri, o firma este obligata sa respecte legile tarii in care isi deschide filiala. Adevarul axiomatic ne obliga sa acceptam ca un magazin alimentar nu poate fi nici ambasada, nici consulat. Intrand in "Merkur”, ne edificam despre ce este vorba: un magazin alimentar cu forma de vanzare "autoservire”, exceptie facand raionul de produse de carne si mezeluri, unde alimentele se aleg si se cumpara cu aportul personalului comercial. Magazinul este ticsit de marfa de import din Ungaria, si asta este bine, ca avem acces la marfa lor. Ceea ce face nota discordanta este forma in care sunt etichetate si afisate denumirile produselor, cantitatea si pretul lor. Intr-adevar, pe rafturi, denumirile alimentelor sunt inscrise pe etichete uniforme, in limba romana. La ceea ce intra la capitolul ofertelor, se schimba regula. Sunt utilizate etichete de dimensiuni mult mai mari, unde denumirile produselor sunt inscrise cu litere de-o schioapa in limba maghiara. Apare, accidental, si traducerea in limba romana a produsului, dar cu litere foarte mici, pe care ochiul liber, chiar si cel normal, cu greu le desluseste. Din aceasta atitudine se poate usor deduce ca magazinul are o destinatie etnica evidenta, iar