Turiştii nu au mai avut răbdare să aştepte asfaltarea ultimilor şapte kilometri din cei 120 ai Şoselei Transalpina, care traversează Masivul Parâng. Cea mai înaltă şosea din ţară–Transalpina– a devenit mai atractivă decât Transfăgărăşanul, celebru pentru peisajele sale, dar plin de gropi pe zeci de kilometri.
Vezi informațiile în EXCLUSIVITATE FOTO-VIDEO Şosea record! Transalpina, mai tare decât Transfăgărăşanul, e aproape gata!
Deşi nu a fost inaugurată oficial, Şoseaua Transalpina este deschisă circulaţiei. Micile porţiuni care au mai rămas de asfaltat nu-i împiedică pe turişti să admire, de la peste 2.100 de metri altitudine, superbul peisaj din Parâng. Finalizarea lucrărilor de asfaltare este prevăzută însă pentru această toamnă.
Cu altitudinea de 2.145 de metri, Transalpina reuşeşte să ,,ia faţa" unei alte şosele la fel de spectaculoase, Transfăgărăşanul, care are ,,numai" 2.042 de metri. Până să fie reabilitat, drumul era extrem de dificil. Trecea prin vadurile mai multor pârâuri şi putea fi străbătut cu mare greutate doar cu maşinile de teren. Din acest motiv, zona nu este foarte cunoscută, iar numărul celor care au reuşit să parcurgă traseul este foarte mic.
,,Drumul Regelui"
Vezi aici fotogalerie cu Transalpina
Denumită cândva "Drumul Regelui", Transalpina face legătura între Transilvania şi Oltenia. DN67C porneşte de la Bengeşti, judeţul Gorj, şi ajunge, după 148 de kilometri, la Sebeş, judeţul Alba. Şoseaua traversează Munţii Parâng, zonă cu numeroase atracţii turistice. Staţiunile Novaci şi Rânca atrag zeci de mii de turişti, mai ales în sezonul alb. În zonă sunt pârtii de schi, dotate chiar şi cu instalaţii de nocturnă, dar şi o instalaţie de transport pe cablu, până pe Vârful Păpuşa.
Click pe imagini pentru fotogalerie
De la Rânca, Transalpina urcă până la Obârşia Lotrului (intersectân