În plin sezon estival, când românii caută cele mai bune oferte turistice pentru a-şi petrece concediul de vară, este de înţeles că în presa creşte numărul articolelor referitoare la turismul din ţară. Însă, deseori, prezintă o singură faţă a monedei: cea negativă. Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România a atras atenţia că articolele de tipul "Litoralul românesc, înecat în alge" influenţează negativ percepţia românilor asupra turismului din ţară şi, deseori, îi îndeamnă să aleagă destinaţii din străinătate.
„Vacanţa pe litoral? Te aşteaptă canicula, alge, trafic infernal şi servicii proaste"
„Turişti întâmpinaţi cu gunoaie şi asaltaţi de cerşetori!"
„De ce râd de noi bulgarii. Hotelurile de pe litoral care îi sperie pe turişti"
„Turiştii din Mamaia primesc bonus măşti chirurgicale pentru mirosul degajat de alge"
„Promovate, dar absente. Operatorii oficiilor turistice nu răspund la mesaje"
Acestea sunt doar câteva titluri de materiale jurnalistice, publicate în luna iulie, care vizează turismul din România.
Deşi prezintă, deseori, o realitate, frecvenţa şi dramatismul lor denigrează imaginea României turistice în ochii cetăţenilor. Aceasta este opinia Adrianei Caranfil, PR al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).
Întrebată cum influenţează presa scrisă, tv şi online percepţia românilor asupra turismului din ţară, oficialul ANAT a atras atenţia: „Probabil că, de multe ori, negativ! (...) Ştiu câtă audienta atrage o punere de problemă în termeni dramatici".
„O imagine valorează cât o mie de cuvinte"
„De ce să nu recunoaştem, presa , în special cea video, are prin natura ei, o mare putere de a influenţa percepţiile, emoţiile, opiniile. Nu degeaba una dintre cele mai adevarăte propoziţii care s-au rostit vreodată spune că «o imagine valorează cât o mie de cuvinte»", a continuat oficial