Lucrările la cea mai înaltă şosea din ţară sunt gata în proporţie de 98%. Din cei 120 de km dintre Novaci şi Jina, 113 km au fost finalizaţi. Chiar dacă nu a fost dată în folosinţă în mod oficial, pe Transalpina se circulă foarte bine.
Doar mici porţiuni au rămas neterminate, însă maşinile pot trece fără probleme. Avantajul este că puţină lume ştie că se poate circula în condiţii foarte bune, aşa că nu mai pierzi timpul, aşteptând minute bune pentru ca nesfârşita coloană de maşini să înainteze. Iar peisajul este superb!
Vezi aici fotogalerie cu Transalpina
Când va fi finalizată complet, şoseaua Transalpină va fi una din cele mai frumoase şosele din Europa. Până acum, Transfăgăraşanul era cunoscut de mulţi ca fiind drumul aflat la cea mai înaltă altitudine din România. Şi asta pentru că Transalpina, cunoscută oficial sub denumirea de DN 67C, nu a fost niciodată asfaltată şi figurează doar ca drum naţional. Ei bine, Transalpina este mai înaltă cu 103 metri, ajungând până la 2.145 de metri altitudine, în Pasul Urdele, în timp ce Transfăgărăşanul ajunge la 2.042 metri, la Bâlea Lac.
HARTA
Click pentru a vedea harta
Transalpina, denumită şi "Drumul Regelui", face legătura între Transilvania şi Oltenia, mai exact între Sebeş, judeţul Alba şi Bengeşti judeţul Gorj şi se întinde pe 148 de kilometri. Traversează Munţii Parâng, printre Valea Jiului şi Valea Oltului, fiind paralelă cu acestea, apoi străbate localitatea Rânca şi trece pe la Obârşia Lotrului (intersectând DN 7A Petroşani - Voineasa - Brezoi) şi pe lângă Lacul Oaşa.
A fost odată un drum forestier, dar în curând va fi cea mai tare şosea de munte din România
Transalpina a devenit circulabilă în 1935, fiind pietruită în timpul domniei Regelui Carol al II-lea. După ce a fost reabilitată de nemţi în al Doilea Război Mondial, şoseaua a fost uitată complet de autorită