Pornind de la păţaia mamei lui, căreia recent i-a fost ridicată maşina, Horea Vuşcan a atacat joi, într-o conferinţă de presă, modul în care orădenilor le sunt luate automobilele şi taxa pe care aceştia trebuie să o plătească.
Vuşcan atacă AIO
"Voi depune cel mai probabil săptămâna viitoare o plângere prealabilă către Consiliul Local deoarece nu are dreptul să ridice maşinile prin AIO (Administraţia Imobiliară Oradea), iar tarifele pe care această instituţie le practică sunt ilegale", a spus preşedintele Mişcării Verzilor Bihor.
Vuşcan şi-a argumentat poziţia, citând din mai multe articole ale Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 195/2002, privind circulaţia pe drumurile publice. Horea Vuşcan a arătat că, potrivit acesteia, contravenienţii ar trebui să plătească doar contravaloarea cheltuielilor de ridicare şi transport a maşinii. "Legea nu spune preţ, ci cheltuială. Întrebaţi la oricare firmă privată şi veţi vedea că de fapt costurile de ridicare şi transport până la ieşirea din oraş să zicem ar fi de 60, 80 sau maxim 100 de lei. AIO solicită 250 de lei şi 125 de lei dacă maşina nu a fost încă urcată pe trailer", a afirmat acesta.
Liderul filialei judeţene a Mişcării Verzilor a mai adăugat că astfel, AIO "încalcă legea" şi pretinde "o taxă ascunsă", pentru a face profit. "Practic, AIO face bani de pe urma maşinilor ridicate, ceea ce e ilegal. În anexa HCL 406 pe 2011 sunt prezentate taxele şi impozitele. Voi cere anularea parţială a acestuia", a mai spus acesta.
Bani pentru Beltechi
Continuându-şi argumentul, Horea Vuşcan a declarat că AIO nici nu ar avea dreptul să ridice maşinile parcate ilegal. Folosindu-se de aceeaşi ordonanţă a Guvernului, el a afirmat că maşinile pot fi ridicate doar de "poliţia rutieră, administraţia publică locală şi administraţia drumurilor" respective. "Aici e vorba de Consiliile Locale, deci ei sunt autor