Reprezentanţii Primăriei Alba Iulia au permis joi accesul jurnaliştilor pe pasarela în curs de reabilitare de la intrarea în Alba Iulia dinspre Sebeş, pentru a prezenta stadiul lucrărilor realizate aici. Aşa cum precizau iniţial autorităţile locale, pasajul va fi redat circulaţiei cel mai probabil la începutul anului 2012, deoarece reparaţiile efectuate sunt dificile şi este necesară demontarea propriu-zisă a podului.
Începerea efectivă a lucrărilor la pasajul din Partoş a fost iniţial întârziată deoarece nu a fost primite în termen avizele necesare de la CFR. “Vreau ca oamenii să înţeleagă un lucru. În momentul înscrierii proiectului a existat o expertiză făcută de un proiectant de drumuri şi poduri care ne-a zis că termenul estimat pentru astfel de lucrări este de 18 luni. În urma licitaţiei, am reuşit impunem un termen de 10 luni. Începând de săptămâna viitoare se vor înlătura toate grinzile de beton, deci propriu-zis tot podul va fi demontat”, a explicat Mihai Coşer, purtătorul de cuvânt al Primăriei Alba Iulia.
Bucăţi de beton, ce cântăresc sute de kilograme din segmentul de trotuar erau pe punctul de a se desprinde şi de a cădea
Desfăşurarea lucrărilor la pasaj este îngreunată şi din cauza trenurilor care trec pe sub pasarela în lucru: “Potrivit graficului primit de la CFR, zilnic, pe sub pasarelă trec nu mai puţin de 148 de trenuri, iar pe bucăţi din pasarelă nu este voie să se lucreze decât două ore pe zi. Acolo trebuie să se lucreze în condiţii de maximă siguranţă”, a completat Mihai Coşer.
Reprezentanţii Primăriei au mai explicat şi necesitatea realizării acestor lucrări. Din cauza faptului că marginile pasajului erau într-o pronunţată stare de degradare, exista riscul ca bucăţi de beton să se desprindă şi să cadă cu tot cu pietoni: ” Pe partea de trotuare era foarte mare riscul de a se desprinde întregile elemente de beton şi