* este pentru a doua oară când delegaţia economică organizată de Guvernul României se duce în China cu acest proiect, la pachet cu multe altele
* în primăvara lui 2009, preşedintele industriaşilor români, Cezar Corâci, spunea că se găsiseră investitori pentru proiectul de la Brăila * au trecut doi ani până când Executivul a conştientizat că, de fapt, au fost doar bune intenţii şi îşi încearcă norocul pentru a doua oară
Exploatată mereu în preajma campaniilor electorale, tema podului peste Dunăre pare să nu-şi fi spus ultimul cuvânt. Executivul a trimis ieri o nouă delegaţie în China să caute investitori interesaţi să intre parteneri în mai multe proiecte, printre care şi cel vizând construirea podului peste Dunăre Brăila - Tulcea. Reprezentanţii Guvernului român au plecat de ieri din ţară, iar când vor ajunge la destinaţie şi-au programat mai multe runde de negocieri cu partea chineză. Podul peste Dunăre nu este singurul proiect pe care delegaţia românească îl propune investitorilor chinezi, pentru că are în portofoliu şi construcţia de noi capacităţi de cărbune la "Termoelectrica" Doiceşti, realizarea autostrăzii Sibiu-Piteşti, linia de metrou Bragadiru-Voluntari, dar şi vânzarea la bursă a 15% din acţiunile "Transelectrica".
În ce priveşte podul, în varianta cea mai simplă gândită de autorităţile brăilene, adică un pod rutier cu patru benzi, costul estimativ este de circa 200 milioane de dolari şi poate ajunge la 1 miliard de dolari, în cazul în care se merge pe varianta podului mixt, rutier şi feroviar, cu acces în Insula Mare a Brăilei. Proiectul a fost predat spre gestionare Ministerului Dezvoltării în primăvara anului trecut, însă ideea realizarii acestui pod este mult mai veche. De altfel, nu este prima oară când Guvernul României trimite în China delegaţii economice pentru atragerea de noi investitori şi au în pachetul de proiecte podul