* o hotărâre de Guvern apărută la începutul anului obligă primăriile să-şi înnoiască ştampilele de stare civilă
* un set complet de astfel de ştampile cuprinde mai mult de 80 de exemplare * în judeţul Brăila, doar o treime dintre primării s-au conformat până în prezent, achiziţionând tot setul prevăzut de noile norme * restul primăriilor fie nu au cumpărat nicio ştampilă, motivând că nu au bani prevăzuţi în buget pentru aşa ceva, fie au luat doar câteva, pe care le-au considerat strictul necesar * până acum, o singură firmă a făcut tot posibilul să profite de această oportunitate de afaceri oferită de schimbările legislative
O hotărâre de Guvern apărută la începutul acestui an obligă primăriile din ţară să îşi înnoiască ştampilele cu care operează în registrele de stare civilă. Este vorba despre HG 64 din 26 ianuarie 2011, ce stabileşte metodologia de aplicare a dispoziţiilor legale pe linie de stare civilă. Ştampilelor vechi, folosite deja în practică, li se aduc modificări de formă, inclusiv prin scrierea cu "â", pe lângă acestea adăugându-se şi ştampile noi, pentru speţe apărute recent, cum ar fi divorţul administrativ sau posibilitatea schimbării de nume cu avizul autorităţilor judeţene, nu a celor centrale, ca până acum. Ştampilele de stare civilă reprezintă o componentă importantă a activităţilor primăriilor şi a serviciilor judeţene de evidenţă a populaţiei. Cu ajutorul lor se înscriu pe foaia de stare civilă a fiecărui cetăţean toate modificările din statutul acestuia, de la cele curente, cum ar fi căsătoria sau divorţul, până la cele mult mai puţin probabile, precum schimbarea de nume sau chiar de sex. Sunt foarte multe situaţii care necesită astfel de menţiuni, iar asta face ca şi ştampilele necesare să fie foarte multe. În HG 64 se face referire la peste 100 de ştampile. În mod curent, însă, sunt folosite ceva mai puţine. "Noi am făcut un necesa