Fără îndoială, portofoliul guvernamental al sănătăţii face o figură cumva aparte între ministere: responsabilităţi mari, fonduri puţine... Nu întâmplător, la conducerea Ministerului Sănătăţii s-au perindat, în perioada postdecembristă, nu mai puţin de 21 de miniştri. Fiecare cu reforma lui, căci sistemul de sănătate românesc este unul ultraetatizat, profund centralizat şi care se vrea modernizat pe principii viabile, funcţionale şi cost-eficiente. cn absenţa unui acquis comunitar în domeniu, sănătatea nu se poate reforma decât prin voinţă politică, dar aceasta nu are cum să fie suficientă. Mai este nevoie de resurse – materiale şi umane. si, mai presus de toate, de viziune, de perspectivă, de strategii pe termen mediu şi lung. (...)
Fără îndoială, portofoliul guvernamental al sănătăţii face o figură cumva aparte între ministere: responsabilităţi mari, fonduri puţine... Nu întâmplător, la conducerea Ministerului Sănătăţii s-au perindat, în perioada postdecembristă, nu mai puţin de 21 de miniştri. Fiecare cu reforma lui, căci sistemul de sănătate românesc este unul ultraetatizat, profund centralizat şi care se vrea modernizat pe principii viabile, funcţionale şi cost-eficiente. cn absenţa unui acquis comunitar în domeniu, sănătatea nu se poate reforma decât prin voinţă politică, dar aceasta nu are cum să fie suficientă. Mai este nevoie de resurse – materiale şi umane. si, mai presus de toate, de viziune, de perspectivă, de strategii pe termen mediu şi lung. La noi, a devenit un loc comun ca strategiile să nu bată mai departe de câteva luni şi să se modifice de câteva ori „din mers“. La fel cum pare deja banal ca declaraţiile de astăzi ale oficialilor să le contrazică fundamental pe cele date cu doar luni în urmă, dacă nu săptămâni... Demisia dlui Cseke Attila, anunţată joia trecută, deşi surprinde, se înscrie în peisajul obişnuit. Venită p