Transalpina, soseaua construita la cea mai mare altitudine din Romania, care traverseaza Muntii Parang de la nord la sud, a devansat Transfagarasanul din punctul de vedere al traficului de masini.
"O situatie intocmita de reprezentantii de la Drumuri Nationale (sectia Targu-Jiu - n.r.) a aratat faptul ca, intr-o zi lucratoare, timp de patru ore, 1.600 de masini au urcat din Novaci catre Transalpina, numarul fiind mult mai mare decat cel inregistrat in perioadele anterioare. Mai mult, mii de masini tranziteaza zilnic Transalpina, lucru care ne arata ca acest drum a depasit Transfagarasanul si nu poate decat sa ne bucure, cu toate ca, deocamdata, nu este atat de mediatizat", a declarat, vineri, subprefectul Marcel Romanescu, potrivit Agerpres.
Reprezentantul guvernului a aratat ca drumul rutier, care atinge altitudinea maxima in Pasul Urdele (2.145 de metri), nu este prevazut pentru tranzitul camioanelor sau al masinilor de mare tonaj, fiind destinat cu precadere traficului usor cu scopul dezvoltarii turismului in zona.
Afirmatiile subprefectului survin in conditiile in care autoritatile sunt chemate sa se pronunte asupra cererii unui investitor privat, care a concesionat terenul obstei Bercesti, pe o perioada de 49 de ani, si care intentioneaza sa amenajeze la Ranca o cariera de granit, ceea ce ar insemna si tranzitarea Transalpinei de camioane.
"In acest moment, Transalpina nu este prevazut sa fie tranzitat de camioane sau masini mari, este destinat dezvoltarii turismului. Eu nu sunt impotriva investitiei respective, mai ales ca investitorul va plati taxe primariei Novaci si s-a angajat ca va crea locuri de munca pentru o suta de persoane din zona, dar trebuie sa gasim solutii, atat pentru ca drumul sa nu fie distrus de camioanele ce il vor tranzita cu granit, cat si pentru persoanele care locuiesc in apropierea locului und