Industria spa-urilor resimte efectele crizei mai mult decat anul trecut si numarul clientilor scade, dar strainii continua sa aleaga serviciile de aici potrivit Lacramioarei Moroianu, manager la Cocor Spa.
Dupa un prim semestru sub asteptari, in ciuda vremii frumoase de la mare si a gradului de ocupare destul de mare din pre-sezon, conducerea Cocor Spa spera ca in toamna, situatia sa se remedieze.
“Pe piata spa-urilor de lux, criza se simte de abia acum. Acum 3 ani, segmentul spa a fost declarat cea mai slaba sectiune a turismului. Atunci, cand toata lumea se plangea ca au avut scaderi de 50%, noi am avut crestere de 15%. Anul acesta am simtit-o si noi”, a declarat Lacramioara Moroianu (foto) pentru Wall-Street.ro.
Ea a adaugat ca in urma unor studii, 40% din romani au declarat ca nu vor pleca nicaieri in vacanta anul acesta, ceea ce era de asteptat.
“Criza este acum, anul trecut si la inceputul acestui an, business-urile mari au scazut si ele. Daca firmele mici au cazut la inceput, cei mari simt abia acum efectele si pierderile. Si cum targetul nostru sunt oamenii de business, de la venit mediu in sus, ne asteptam la o scadere a afacerilor intre 15 si 20%, scadere care este asteptata pe intreaga piata a spa-urilor din Romania”, a precizat managerul.
In primele sase luni, afacerile spa-ului se ridica la circa 415.000 euro, potrivit managerului general, care a adaugat ca pana la sfarsitul anului spera sa atinga suma de 450.000 euro.
Majoritatea clientilor spa-ului sunt oameni de afaceri, care isi lasa familiile sa se bucure de mare si terapii, urmand ca ei sa li se alature la sfarsitul saptamanii, potrivit Lacramioarei Moroianu.
“Multi isi fac programare cu doua trei saptamani inainte, iar de multe ori, copiii sunt cei care insista sa vina la noi, pentru ca au o relatie speciala cu personalul. In plus, oaspetii nostri