Pe lîngă publicațiile de artă prin care s-a făcut cunoscută în toată lumea, Editura Thames & Hudson, ca orice firmă prestigioasă, își permite, din cînd în cînd, să se și joace ori să facă glume. Acesta este cazul cu recenta apariție The Boy who bit Picasso (Băiatul care l-a mușcat pe Picasso), semnată de Antony Penrose, fiul celebrei fotografe Lee Miller și al nu mai puțin celebrului pictor suprarealist, poet și istoric de artă Roland Penrose. Antony Penrose nu era un nume necunoscut editorilor, întrucît semnase deja cîteva lucrări care se bucuraseră de succes și fuseseră reeditate: The Lives of Lee Miller (1985) și Lee Miller’s War (2005). Fără a exclude elementul documentar-informativ care-i caracterizează scrierile, Antony Penrose propune acum o carte-obiect, o carte-jucărie, în care dă la lumină un fragment din amintirile sale din copilărie. Pentru a-i conferi mai multă savoare, o redactează în stilul colocvial al unui băiețaș de cîțiva anișori care-și destăinuie experiențele de joacă alături de un artist celebru, la fel de jucăuș ca și el: Pablo Picasso. Pentru a accentua această notă șăgalnică a vîrstei întrebărilor, caracterele de literă se schimbă de la un paragraf la altul sau chiar în mijlocul cuvintelor, spre a evidenția anumite nume, anumite informații și evenimente la care a asistat ori pe care le-a produs chiar el. Alternanța de italice și verzale este specifică scrisului nesigur al școlarilor din clasele primare, iar autorul a ținut să atragă atenția asupra faptului că, atît compunerea, cît și caligrafia aparțin unui minor.
Ca orice copil bine crescut, autorul se prezintă, încă de la prima pagină, cu propoziția cea mai simplă și mai normală din lume: „My name is Tony“. Apoi, intră direct în subiect: „Cînd eram un băiețaș, trăind într-o fermă din Sussex, în Anglia, am avut cel mai extraordinar prieten. Avea ochi negri, adînci, un surîs larg