La prima ediţie a Festivalului Callatis la Roma, românii se înfrăţesc (şi oficial) cu italienii. Se semnează acte oficiale care atestă schimbul cultural între comuna Limanu şi comuna Santa Marinella, între municipiul Slatina şi sectorul III din Roma, între Sectorul 5 din Bucureşti şi sectorul VII din Roma. Miercuri, 10 august, la Columna lui Traian au intrat în horă primarul din Limanu – Nicolae Iustin Urdea, preşedintele Consiliului Local al comunei Santa Marinella - Giampiero Rossanese, viceprimarul Romei – Federico Rocca, Lavinia Şandru – directorul artistic al Festivalului Callatis, şi turiştii care se aflau la Foro Traiano – indieni, chinezi, japonezi, francezi, englezi etc. Străinii au fost fascinaţi de ţambalul portabil al tarafului din Morunglav, dar şi de căluşarii din Ansamblul Folcloric al Slatinei. Chinezii se fotografiau cu pălăriile căluşarilor, indienii încercau să înţeleagă ce hram poartă ţambalul spânzurat de gât, un grup de israelieni le luară pe oltencele din ansamblu la dans, iar copiii de la Cercul de desen "Culoare şi Vis" din Corbeni – îndrumaţi de profesoara lor Elena Stoica – pictau în timp real ceea ce se întâmpla la poalele Columnei lui Traian. Au pictat istoria care se năştea chiar acolo, la picioarele împăratului Traian.
În seara aceleiaşi zile istorice, 10 august, concertul folcloric de la Accademia di Romania a fost o confirmare deplină a previziunilor organizatorilor privind impactul valorilor identitare asupra publicului, indiferent dacă acest public este românesc sau eclectic. Ipingeaua lui Ion Creţeanu a făcut ravagii, ca şi cântecul lui sălbatic şi duios în acelaşi timp, acompaniat de un taraf superprofesionist, de care nu s-a prea ştiut până acum. Este vorba despre taraful din Morunglav, care poate da lecţii de cunoaştere şi interpretare multor ansambluri vizibile. Taraful este construit pe