Forţele Aeriene Israeliene (IAF) au încheiat joi o săptămână de manevre comune cu Forţele Aeriene Române, în Munţii Carpaţi, relatează Jerusalem Post.
Acesta a fost primul exerciţiu al IAF în România după accidentul de anul trecut, însă de data aceasta la manevre nu au participat elicoptere, ci un avion de transport de tip C-130 Hercules. Forţele Aeriene Israeliene sunt interesate să continue antrenamentele în România şi în special în Munţii Carpaţi, care sunt cunoscuţi pentru vremea instabilă, vârfurile înalte şi pădurile dese, teren pe care piloţii israelieni nu se pot antrena frecvent, transmite Mediafax. Aceste condiţii sunt similare celor pe care IAF le-ar putea întâlni în operaţiuni viitoare. În 2006, ministrul israelian al Apărării de la acea vreme, Shaul Mofaz, a semnat un acord pe cinci ani cu omologul său român, care permite IAF să trimită avioane şi militari pentru antrenamente în România. Forţele Aeriene Israeliene (IAF) au încheiat joi o săptămână de manevre comune cu Forţele Aeriene Române, în Munţii Carpaţi, relatează Jerusalem Post.
Acesta a fost primul exerciţiu al IAF în România după accidentul de anul trecut, însă de data aceasta la manevre nu au participat elicoptere, ci un avion de transport de tip C-130 Hercules. Forţele Aeriene Israeliene sunt interesate să continue antrenamentele în România şi în special în Munţii Carpaţi, care sunt cunoscuţi pentru vremea instabilă, vârfurile înalte şi pădurile dese, teren pe care piloţii israelieni nu se pot antrena frecvent, transmite Mediafax. Aceste condiţii sunt similare celor pe care IAF le-ar putea întâlni în operaţiuni viitoare. În 2006, ministrul israelian al Apărării de la acea vreme, Shaul Mofaz, a semnat un acord pe cinci ani cu omologul său român, care permite IAF să trimită avioane şi militari pentru antrenamente în România.