Primăria a demontat în această vară toate limitatoarele de viteză de pe şoselele orădene, sub pretextul că distrug maşinile. Adevărul este că nici nu îşi mai aveau rostul...
De acest lucru se ocupă mult mai temeinic capacele de canal "prăbuşite" sub nivelul şoselei sau, mai rău, ridicate peste cota carosabilului. Mărturie stau cele peste o sută de procese intentate municipalităţii orădene de firmele de asigurări, în care juriştii Primăriei nu pot face nimic decât să piardă...
Drum cu "hopuri"
Aproape că nu există stradă orădeană pe care maşinile să nu se scuture pe drum drept. "Eu nu mai înţeleg. Dacă e stradă proaspăt asfaltată se spune că gurile de canal sunt lăsate mai jos pentru că muncitorii n-au apucat să le ridice la cotă, dacă e mai veche e pentru că nu le-au reparat încă", reclamă un orădean, şofer de profesie.
Culmea ironiei, pentru că sunt amplasate în mijlocul drumului, la orele de vârf capacele surpate nici măcar nu pot fi evitate. "Dacă tragi în stânga intri pe contrasens, dacă le ocoleşti prin dreapta rişti să loveşti o maşină, aşa că tot ce poţi face este să încetineşti şi să speri că groapa nu e prea adâncă", spune conducătorul auto.
Situaţia este valabilă pentru toate cartierele oraşului. Capace de canal surpate pândesc din carosabil pe străzile Primăriei, Republicii, Magheru, Vlădeasa, pe Clujului lângă Maternitate, pe Dornei în Episcopia, pe Coposu în Rogerius, pe Nufărului în cartierul cu acelaşi nume, şi în multe alte locuri.
De la Ana la Caiafa
Numărul mare de capcane din asfalt are şi o explicaţie: Compania de Apă Oradea şi Primăria îşi parează reciproc responsabilitatea. "Noi montăm căminul şi predăm lucrarea drumarului plătit de Primărie să modernizeze strada. El ştie cel mai bine nivelul la care trebuie să vină capacul ca să nu apară denivelări", spune Ovidiu Gavra, directorul CAO.
La rândul ei,