Apple atacă în instanţă Samsung şi Motorola, pe care le acuză că au copiat un lucru esenţial ce face diferenţa între tablete, designul. Economia mondială începe să se învârtă în jurul gadgeturilor.
Economia mondială se învârte în jurul telefonului tău mobil, iar vânzările de laptopuri pot schimba ierarhiile pe Wall Street. Tabletele şi armata de gadgeturi ale lui Steve Jobs au bătut cea mai mare companie petrolieră din lume, Exxon, iar Apple a trecut pe primul loc în topul mondial al firmelor, cu o capitalizare de 346,7 de miliarde de dolari.
"Se poate", îşi spun ceilalţi giganţi IT, care forjează motoarele să-l ajungă din urmă pe Jobs. Însă concurenţa s-a transformat, uşor-uşor, într-un război între companii care se cotonogesc în instanţe, acuzându-se de copiere, de faptul că n-au respectat dreptul de exclusivitate ale unor patente. Lupta se dă acum pe tableta PC, gadgetul care, anul trecut, s-a vândut în aproximativ 20 de milioane de exemplare în toată lumea.
Marketing de două miliarde de dolari
În memoria colectivă s-a întipărit ideea că Steve Jobs ar fi inventatorul tabletei PC. Total fals. Prima a apărut prin anii ’80, produsă de o companie americană, însă nu a reuşit să facă prea multe valuri. Abia la începutul anilor 2000, când Microsoft şi HP au prezentat un astfel de gadget cu stylus pen, a reuşit să atragă mai mult interes. N-a fost un mare boom, însă a reuşit să-i stârnească inspiraţia lui Steve Jobs. A stat câţiva ani cu specialiştii de la Apple ca să îmbrace acea tehnologie într-o haină frumoasă care să-ţi ia ochii. Apoi, în celebrul tricounegru, cu blugi şi adidaşi, a apărut pe scenă să-şi vândă produsul. Şi a reuşit, până în luna martie, anul acesta, s-au cumpărat peste 19 milioane de bucăţi.
Marketingul Apple i-a nimicit pe adversari. Şi trebuie precizat faptul că în maşina de marketing a lui Jobs s-au pompat, din 2007 p