Noul Opel Ampera este una dintre cele mai aşteptate maşini în Europa. Vorbim aici despre primul automobil electric ce va fi produs în serie de constructorul din Russelsheim, dar şi primul model "verde" care a primit un motor pe benzină ce extinde autonomia oferită de sistemul de propulsie electrică. Olanda, o ţară extrem de prietenoasă cu mediul înconjurător, unde ecologia este privită cu maximă atenţie de toată lumea, a fost locul ideal pentru a testa această maşină, care reprezintă o bornă importantă în istoria automobilistică a secolului în care trăim.
Cum funcţionează
Chiar dacă, la prima vedere, pare să fie vorba tot despre un hibrid, în realitate, lucrurile stau altfel. Spre deosebire de un hibrid clasic, care se bazează pe un motor cu ardere internă asistat de unul electric, noul Opel Ampera a fost gândit să funcţioneze un pic diferit. Modelul germanilor este pus în mişcare de un motor electric de 150 CP care îşi trage energia dintr-o baterie Li-Ion şi oferă o autonomie cuprinsă între 40 şi 80 km, în funcţie de stilul de condus al celui de la volan, dar şi de condiţiile de conducere.
Când bateria se descarcă, intră în funcţiune "arma secretă" a celor de la Opel, un motor termic pe benzină 1.4 ECOTEC, de 86 de "cai". Acesta alimentează un generator de 72 CP care permite continuarea călătoriei ajungându-se, astfel, la o autonomie totală de peste 500 km. Practic, maşina este propulsată tot electric, cu toate că în funcţiune este motorul pe benzină. De asemenea, în cazul accelerărilor violente cu pedala la podea, motorul termic va furniza direct puterea către roţi. Puterea este transmisă roţilor prin intermediul unei cutii de viteze cu angrenaj planetar, fără trepte reductoare ca la cutiile convenţionale.
În general, autonomia maximă oferită de un model 100% electric nu depăşeşte 160 km, iar durata de încărcare completă a bat