Designerul de pantofi şi accesorii a participat, anul acesta, la ambele ediţii ale săptămânii de modă de la Berlin, împreună cu delegaţia românească. Mihaela Glăvan face parte din gaşca designerilor autohtoni care nu se mulţumesc doar să vândă, ci care luptă pentru un loc al lor în moda românească.
„Adevărul": Ce a însemnat experienţa Berlin?
Mihaela Glăvan: Din punct de vedere profesional, a fost una dintre cele mai importante experienţe. Participarea la ambele ediţii din acest an - ianuarie şi iulie - este o confirmare a faptului că brandul Mihaela Glăvan oferă un plus pentru consumatorii săi. Am fost selectaţi chiar de către organizatorii Berlin Fashion Week printre designerii de accesorii, iar satisfacţia este şi mai mare, mai ales că invitaţia la eveniment a venit atât din partea organizatorilor, cât şi a designerilor români. Analizând totul din punct de vedere personal, am fost impresionată de rigurozitatea sistemului în care se lucrează şi de punctualitatea cu care s-a respectat programul oficial. După cele două ediţii, pot spune că germanii îşi lasă o amprentă din ce în ce mai puternică în lumea artistică.
Ai spune că a reprezentat o premieră în cariera ta?
Este o premieră în sensul în care am fost prezentă la ambele ediţii din acest an, iar numele brandului Mihaela Glăvan a fost înscris în programul oficial. La evenimente de acelaşi calibru am mai participat şi în trecut, realizând designul şi producţia pantofilor prezenţi în show-uri de modă de la Montreal Fashion Week, Milan Fashion Week şi Cyprus Fashion Week.
Ai avut parte de primele reacţii de la Berlin, în ceea ce priveşte clientela?
La ediţia din iulie am contractat comenzi din partea clienţilor din Germania. O parte din produsele comandate le-am trimis deja, multe vor fi exportate în septembrie. Brandurile mele (Mihaela Glăvan, Sepala, Sepala Kids şi RSM) sunt