Federaţia Operatorilor Români de Transport, membră a Patronatului Naţional Român, solicită retragerea proiectului de ordonanţă privind transporturile rutiere de pe circuit, apreciind că, în varianta prezentată, "nu poate constitui sub nicio formă o veritabilă lege a transporturilor în contextul economic şi social actual".
"Prezentul proiect nu contribuie cu nimic la rezolvarea problemelor din transportul de mărfuri şi de persoane la nivel naţional, nu vine să îmbunătăţească situaţia pieţei transporturilor, nu sprijină cu nimic menţinerea unui mediu concurenţial sănătos, proliferează discriminarea şi nu creează predictibilitate afacerilor din domeniu", notează FORT în comunicat, susţinând că proiectul omite "în mod intenţionat" să reglementeze problemele grave precum frauda fiscală (pirateria), taxele abuzive impuse de autorităţile locale şi judeţene, restricţiile de circulaţie, elaborarea şi corelarea programelor de transport de persoane şi multe altele.
"În forma prezentată proiectul nu întruneşte nici măcar condiţiile minime pentru a putea vorbi despre o lege a transporturilor, iar plasarea elementelor esenţiale prin Norme Metodologice reprezintă o sfidare atât la adresa transportatorilor cât şi la adresa parlamentarilor. Totodată proiectul nu permite din cauza construcţiei decât un număr limitat de observaţii şi propuneri având în vedere puţinele elemente concrete din cuprinsul acestuia", încheie patronatul.
FORT a transmis autorităţilor o serie de amendamente la proiectul de ordonanţă, cerând refacerea acestuia astfel încât legea să servească cu adevărat operatorilor de transport şi cetăţenilor.
Federaţia Operatorilor Români de Transport, membră a Patronatului Naţional Român, solicită retragerea proiectului de ordonanţă privind transporturile rutiere de pe circuit, apreciind că, în varianta prezentată, "nu poate constitui sub nicio for