A patra generație a gamei subcompacte Renault Clio va promova curentul ”downsizing” prin adoptarea unui motor pe benzină cu trei cilindri, de numai 900 de centimetri cubi.
Motoarele de un litru sau chiar mai mici de atât devin, cu fiecare nouă lansare, o prezență tot mai banală în universul auto contemporan.
Pentru autoturismele nu foarte mari, nici foarte scumpe această soluție tehnică prin care se țin în frâu consumul și emisiile este mult mai puțin costisitoare decât adoptarea unor tehnologii alternative, hibride sau electrice.
Renault va oferi, anul viitor, cu noua gamă Clio, o unitate modernă, în acord cu filosofia curentului ”downsizing”, scrie ”autoblog.it”.
Este vorba de un motor pe benzină cu trei cilindri, de numai 900 de centimetri cubi, capabil, totuși, să livreze 85 de cai-putere și un cuplu maxim de 140 Nm.
Fiat deține de mai multă vreme un agregat de dimensiuni similare - 0.9 TwinAir - numai că, spre deosebire de Renault, producătorul italian a ales o arhitectură chiar mai interesantă, cu doar doi cilindri.