Ministrul Turismului, Elena Udrea, a spus că susţine propunerea primarului Constanţei, Radu Mazăre, ca fiecare staţiune să aibă specificul său, iar în acest sens ministerul va organiza o licitaţie privind achiziţionarea serviciilor de elaborare a strategiei de promovare a staţiunilor de pe litoral, relatează Mediafax.
"Nu este o idee nouă şi ţine de strategie. Costineştiul este o staţiune pentru tineret, Neptun-Olimp are alt specific - spaţii mari verzi, hoteluri cu înălţime redusă, foarte aerisită. Celelalte staţiuni au resurse de turism-balnear. Deci fiecare staţiune ar trebui să aibă un profil care să atragă - turism de familie, pentru tineret, pentru anumite categorii sociale. Pentru că aceste lucruri nu le poate decide Udrea şi nici altcineva pur şi simplu, ci trebuie să vină cunoscătorii şi să ne spună cum stau lucrurile, tocmai am pregătit să scoatem la licitaţie elaborarea strategiei de promovare, să vină specialişti în dezvoltarea staţiunilor de pe litoral şi să ne spună acum cum ridicăm standardul şi cum transformăm ceea ce avem acum în staţiuni atractiv", a declarat, vineri, la Constanţa, Elena Udrea.
Ea a precizat că, după ce în 2009 s-a făcut o monografie a litoralului, au fost analizate "toate resursele de turism pe care le are litoralul românesc şi este impresionant câte altele în afară de apă şi soare şi nisip sunt pe litoral".
Udrea a mai afirmat că la licitaţia care va fi organizată la toamnă speră să participe marii dezvoltatori de staţiuni turistice de pe litoral de la nivel internaţional, iar în primăvară să se poată spună "ce trebuie să se întâmple în fiecare staţiune şi după aceea, desigur, să începem investiţiile efective".
"Spre exemplu la Costineşti poate este nevoie de un mare centru de agrement pentru tineret. Cineva trebuie să-l facă. Dacă nu vin privaţii îl face statul", a spus Udrea.
De asemenea, mini