O noua moda in alegerea destinatiilor turistice de lux tinde sa prinda tot mai mult teren printre cei ce-si permit organizarea de excursii costisitoare: explorarea adancurilor abisale ale oceanelor.
Din China si pana in Statele Unite, cursa imersiunilor ca obiectiv turistic pare sa fi devenit impermeabila la criza, printre proiectele cele mai ambitioase inscriindu-se si explorarea Groapei Marianelor, relateaza L'Espresso.
Considerand ca cei interesati de investitia in acest proiect sunt personaje al caror pedigree garanteaza o certa disponibilitate financiara, precum Eric Schmidt, executive chairman de la Google, sau celebrul regizor James Cameron, industria turismului pare sa fi identificat o fascinanta si extrem de costisitoare nisa de piata.
Numeroase companii maritime se grabesc sa puna la punct submersibile in masura sa exploreze profunzimile oceanice, de la izvoarele hidrotermale ale Atlanticului si pana la misterioasele adancuri din Groapa Marianelor, fie in scop turistic, fie in cel de cercetare stiintifica.
Triton Personal Submarin
Un exemplu elocvent in acest sens il reprezinta Triton Personal Submarin, construit de compania americana omonima din Vero Beach, Florida, care ofera posibilitatea transportarii unui mic echipaj, format din doua-trei persoane, pana la 3.300 de picioare adancime (circa un km), organizand programe avansate de training pentru aspirantii exploratori ai marilor si oceanelor.
Potrivit sursei citate, printre posesorii unui astfel de submersibil se numara omul de afaceri Tom Perkins si magnatul Richard Branson, proprietarul Virgin, care a dezvoltat la randul sau un proiect ambitios, de lansare la apa a prototipului Virgin Oceanic, un model pentru o singura persoana, care a reusit sa atinga adancimea de 36.000 de picioare adancime (circa 11 km).