Pentru unele companii, reducerile au fost singura soluție de a-și vinde produsele și serviciile în vreme de criză. Pentru cei care au sesizat afacerea din cupoane, această perioadă a reprezentat un start promițător de afacere. Doar în primele șase luni, românii au cumpărat vouchere în valoare de peste șapte milioane de euro.
S-ar părea că toată lumea câştigă în afacerea aceasta: clientul merge pe bani mai puțini în vacanță sau la spa, comerciantul care oferă reducerile vinde mai mult și câștigă clienţi noi, iar site-ul de reduceri își ia un comision din valoarea tranzacţiei. Vorbim de o piață cu potențial, însă imatură, concentrată în proporție de 90% în București, unde cumpărătorii unici de vouchere sunt de-abia în jurul a 250.000 de persoane.
Numărul site-urilor de reduceri a crescut în primele șase luni de peste cincisprezece ori față de aceeași perioadă a anului trecut, când erau doar cinci pe piață. „Discutăm de un număr de peste 70 de astfel de site-uri, dintre care primele zece aduc 80% din tranzacțiile cu vouchere“, spune Mihai Seceleanu, managing partner la InternetCorp, compania de publicitate care deține Kuponiada, unul dintre primele site-uri de reduceri colective apărute în România.
El estimează valoarea pieței la aproximativ cinci milioane de euro, după nivelul veniturilor jucătorilor de pe piață, având în vedere comisioanele percepute din valoarea voucherelor. Potențialul de creștere este însă destul de mare, având în vedere că 90% din piață este concentrată în Capitală.
În provincie, afacerile cu cupoane nu merg la fel de bine și din cauza costurilor de transport până la client, care de multe ori este similar cu cel al produsului achiziționat. „Am avut o ofertă la sucuri naturale la care prețul unui bax era de 26 de lei, dar transportul costa 18 lei până la cumpărător“, spune Luciana Zamfirescu, managing